2013. október 19., szombat

Friss tejes kifli



Annyira szeretem a friss kiflit, hogy reggelire legszívesebben magában vagy kakaóval is elmajszolom. Itt egy recept Gabriellától.
 
 


Hozzávalók: 6 db-hoz

- 25 dkg sima liszt
- 1,5 dl langyos tej
- 1 teáskanál cukor
- fél teáskanál finom só
- 2 dkg puha teavaj
- 1 evőkanál olaj
- 1 tojássárgája
- 1,5 dkg élesztő


 

 A lisztet összekevertem a sóval és cukorral. Az olajat, a vajat, a tojássárgáját és a tej felét beleöntöttem a kenyérsütőgép üstjébe, majd a sóval, cukorral elkevert lisztet. A liszt tetején csináltam pici lyukat, ebbe belemorzsoltam az élesztőt és ráöntöttem a maradék tejet. Amikor a gép összegyúrta/dagasztotta, akkor kivettem a kelesztőtálba és duplájára kelesztettem.
Enyhén lisztezett gyúrólapon kicsit átgyúrtam, majd két egyforma gombócra osztottam.
A gombócokat egyenként kör alakúra nyújtottam (kb. 3-4 mm vékonyra) és 3 egyenlő részre osztottam. A szélesebb részénél kezdtem szorosan feltekerni és kifli formára igazítani.
Sütőpapíros tepsire tettem, a tetejét megkentem tejjel (ízlés szerint lehet sót vagy köménymagot szórni a tetejére), és letakarva még kb. 15-20 percig hagytam kelni.
A sütőt addig előmelegítettem, és 200 fokon légkeveréses programon megsütöttem 15-20 perc alatt.
Amikor kivettem, a tepsiben hagytam még a kifliket, gyorsan megspricceltem őket pici vízzel (nem eláztatni, csak épphogy spriccelni) és konyharuhával letakarva hagytam 5 percig.
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése