2012. május 5., szombat

Írott-gravírozott kanalak

Ma tettem egy újabb felfedezést!

Régóta láttam már olyan dekorációkat, amik lelapított kanalakból készültek, és bele vannak nyomva kis betűk, szavak, esetleg szövegek. Akár ékszereknek, vagy fogasnak, vagy palántákba jelzőknek, végeláthatatlan ötletekkel lehet felhasználni őket. Sejtettem, hogy ezek hogy készülnek, de azt hittem, nálunk ilyen betűnyomót nem lehet kapni. Felmentem a vaterára, és láss csodát: lehet nálunk is kapni! 3 mm-estől a 10 mm-esig. Vannak betűk és számok is. A betűk ékezet nélküliek, de nem gond. Azonnal megvettem. Most már én is tudok ilyeneket készíteni! Hurrá!!!!





A kanalaknál arra kell figyelni, hogy ne rozsdamentes acélból legyenek, mert azokat nagyon nehéz verni. Ezt onnan ismered fel, hogy túlságosan fényesek. A legjobbak a régi ezüstből készült antik darabok. Amikor a kanalat kilapítod, lehetőleg ne az otthoni konyhaasztalon tegyed, nehogy megsérüljön az asztal. Jó, ha valami kemény fém felületen kalapálsz.

Szükség van:
  • betünyomókra, én a 6 mm-es betűmagasságot választottam, olvastam valahol, hogy ennél kisebbet nem érdemes, igaz is, mert különben alig látszik, de ez is opcionális. Ezeket a betűnyomókat egyébként acélra, fémre és fára is tudod használni.
  • kalapácsra
  • csiszolópapírra
  • savas filcre.
Hammered-Spoon-Place-Card-Tutorial-13
  • Fordítsd fejjel lefelé a kanalat, és kezd el laposra kalapálni. Ahogy írtam, ezt ne a konyhaasztalon végezd, legjobb egy munkaasztalon.
Hammered-Spoon-Place-Card-Tutorial-3
  • Fordítgasd közben a kanalat, hogy szép lapos legyen. Ügyelj a nyélre is, hogy ne legyen megcsavarodva.
Hammered-Spoon-Place-Card-Tutorial-6
  • Ha elégedett vagy a kanál simaságával, akkor tedd le a kanalat, vagy helyezd egy fém blokkra. Válasz ki a szót, amit szeretnél a kanálra nyomni. Először a középső betűvel kezd, így biztos, hogy a kanál közepén lesz a szó. Helyezd a betűnyomót a kanálra, és kb. 10-20 alkalommal üsd bele a betűt a kanálba. Győződj meg róla, hogy elég mélyen van a betű, de ne lyukassza át a kanalat. Ha kell, üsd erősebben.
Hammered-Spoon-Place-Card-Tutorial-7 Hammered-Spoon-Place-Card-Tutorial-8
  • Folytasd a többi betűvel is, míg végzel a szóval.
Hammered-Spoon-Place-Card-Tutorial-9
  • Töltsd ki a betűket savas filccel, majd finom csiszolópaparral távolítsd el a fémtörmeléket és a felesleges filcet a betűk körül.
Hammered-Spoon-Place-Card-Tutorial-11 Hammered-Spoon-Place-Card-Tutorial-12

Készen is vagy! Most már kedvedre formálhatod a kanalat, ha még kedved van, attól függően mit szeretnél belőle. Fantasztikus, nem?
És itt van még pár ötlet miket lehet így készíteni:


És még pár ötlet, amihez a betűnyomót használhatod:
A Keefer Style Creations Etsy shopjában ehhez hasonló sok ékszert találsz:
Hand Stamped Jewelry - My Heart Necklace- SALE



Shabby Muslin Inspirational Words Clothspin Magnets-Wish-Believe-Dream-Inspire- Cottage Chic-Natural Fabric- Stamped-Kitchen-Office

Reservoir Dogs - Pencil Set

Shabby Chic Distressed Love You Wooden Pendant Necklace

És egy extra kanál medál:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése